Tal com es pot llegir en el Bloc del Departament de Política Territorial i Obres Públiques:
L’Eix Diagonal unirà l’Alt Penedès i el Garraf amb una nova autovia que també connectarà amb les autopistes C-32 i AP-7, alhora que configurarà una connexió més directa entre la costa i l’Eix Transversal (C-25) i millorarà la mobilitat entre el Bages i l’Anoia. Es preveu que els treballs concloguin esglaonadament entre finals de 2011 i el primer semestre del 2012.Més informació:
TRAM PUIGDÀLBER – MANRESA
En el tram entre Puigdàlber i Manresa, han començat primers treballs al tram entre Igualada i Castellfollit del Boix, amb moviments de terres, desbrossades i desviament de serveis; mentre que entre Sant Salvador de Guardiola i Manresa (Eix Transversal) es duen a terme tasques més preliminars, com prospeccions arqueològiques. En els trams que ja estan construïts i s’han d’adaptar, els treballs començaran quan l’obra estigui més avançada.
Sant Salvador de Guardiola – Eix Transversal (5,5 km): Fins al moment, s’han efectuat les tasques topogràfiques prèvies, així com el seguiment i excavació de restes arqueològiques. Es preveu iniciar el gruix dels treballs a finals d’aquest mes.
Aquest tram, de nova construcció, s’inicia a l’enllaç de Sant Salvador de Guardiola i finalitza a l’Eix Transversal, al terme de Manresa. En la nova carretera, es preveu la construcció de tres túnels: el túnel de Montconill a la zona de Salelles; el túnel artificial de Suanya al límit entre els termes de Sant Salvador de Guardiola i el doble túnel artificial de la Morera, pròxim a l’Eix Transversal.
D’altra banda, cal remarcar la formació d’un gran viaducte, d’uns 750 metres de longitud, que permetrà evitar l’afectació a la riera de Rajadell i la plana propera, a Manresa. Pel que fa a enllaços, es preveu la formació de dos semienllaços, un a Sant Salvador i un altre a Salelles i un enllaç final amb l’Eix Transversal.
Notícia en el bloc del DPTOP
Nota de premsa (PDF)
0 comentaris:
Publica un comentari a l'entrada